miljongirl.blogg.se

Hej och välkommen. Detta är ännu en blogg om sparande, aktier och privatekonomi, skriven av en 28-åring med ambitionen att blir ekonomiskt fri genom att investera i aktie-och fondmarknaden. Ekonomiskt fri kan innebära olika från person till person, för mig handlar det om att kunna arbeta så mycket / lite som jag vill och styra mitt liv efter det.

Påfyllning i hemfosa

Kategori: Allmänt

I fredags trillade det in 314 kr i utdelning från hemfosas Stamaktie. Jag har inte riktigt bestämt mig om jag varje gång det kommer utdelning ska återinvestera pengarna i bolaget men det gjorde jag idag efter lite tänkande. Fyra akier till räckde det till då inköpskursen låg på 79 kr. Nu är det bara 10 dagar kvar till lönen så om jag ser något köptillfälle innan dess kommer jag slå till. Denna månad tänkte jag investera hela 18000 kr i fina bolag. Aktiespararnas tidning kommer den 23 januari så jag ska även hålla koll i den om vilka bolag som de tror på i framtiden. Ha en fortsatt fin kväll alla aktiespararesär ute :) / Annika 
Kommentera inlägget här: