miljongirl.blogg.se

Hej och välkommen. Detta är ännu en blogg om sparande, aktier och privatekonomi, skriven av en 28-åring med ambitionen att blir ekonomiskt fri genom att investera i aktie-och fondmarknaden. Ekonomiskt fri kan innebära olika från person till person, för mig handlar det om att kunna arbeta så mycket / lite som jag vill och styra mitt liv efter det.

Min resa fram till idag

Kategori: Allmänt

Mitt intresse för aktiemarknaden kom smygande under andra halvan av 2016. Egentligen började mitt "sparande-tänk" mycket tidigare än så, 2013 påbörjade jag en treårig universitetsutbildning och bestämde mig från starten att arbeta så mycket vid sidan om studierna att jag inte skulle behöva ta CSN-lån. Sagt och gjort, i juni 2016 tog jag examen utan en enda krona i skulder och började arbeta heltid direkt. Pengarna trillar in och jag som är van att leva på ca 8-9 tusen i månaden hade plötsligt en massa pengar över varje månad att göra något med. Shoppa har aldrig varit min grej och resa har jag gjort så mycket redan att det inte heller lockar. Inga barn ännu heller. Jag började läsa olika aktiehandböcker, bloggar och gick med i unga aktiesparare innan jag taggad som tusan köpte mina första aktier. Jag bestämde mig även fär att investera ca 10-15 tusen varje månad i olika bolag. Jag kommer presentera min portfölj i nästa inlägg. 

KOMMENTARER:

  • KronanTill Miljonen säger:
    2017-01-14 | 14:20:26
    Bloggadress: http://kronantillmiljonen.se

    Hejsan!
    Härligt att se att du startat upp en blogg för att kunna dokumentera din resa fram till ekonomisk frihet :)
    Hoppas att kunna följa den på daglig basis framöver. Har däremot ett heltidsjobb att följa alla bloggar nu känns det som.
    Perfekt att du fortsätter leva som en student och tänker ekonomiskt i form av sparande.

    Ha det bra och på återseende!

  • miljongirl.blogg.se säger:
    2017-01-15 | 11:48:45
    Bloggadress: http://miljongirl.blogg.se/

    Ja det här med att följa bloggar är ju ett heltidsjobb i sig :) men det är kul att följa andra som har samma mål:)

Kommentera inlägget här: